AQUA FITNESS
AQUA AEROBIK | DOSKONAŁE SAMOPOCZUCIE | ODCHUDZANIE

O zajęciach

Lubisz ruch, wodę i muzykę ? Spróbuj swoich sił podczas zajęć – AQUA FITNESS.

Nie trzeba umieć pływać, żeby móc ćwiczyć w wodzie !!!

AQUA FITNESS to jedna z nowoczesnych form ruchu, która wykorzystuje elementy aerobiku do ćwiczeń w wodzie. Zajęcia odbywają się na pływalni a Instruktor prowadzący znajduje się na brzegu.
W tle zawsze słychać muzykę, która mobilizuje do wysiłku i nadaje tempo ćwiczeniom. Dzięki wyporności wody kręgosłup oraz stawy nie są nadmiernie obciążone .Podczas zajęć głownie wykorzystywany jest opór wody.
Pomocne są przy tym różnorodne przybory: rurki piankowe (makarony),rękawiczki, pasy wypornościowe, deski pływackie, hantle piankowe, mankiety i ciężarki na kostki i nadgarstki, be tomic, aqua dyski, piłki itp.

Więcej informacji

Korzyści płynące z ćwiczeń w wodzie

  • odciążenie stawów i kręgosłupa,
  • poprawa ruchomości stawów,
  • redukcja cellulitisu i tkanki tłuszczowej,
  • utrata zbędnych kilogramów
  • (45 minut aqua fitness pozwala spalić do 500 kcal),
  • wzrost siły wszystkich mięśni,
  • relaks psychiczny,
  • wspaniała zabawa,

Jak wygląda lekcja ?:

  • rozgrzewka- ok. 5-7 minut
  • część głowna- ok. 30-35 minut
  • rozluźnienie- ok. 2-3 minut

Wskazania:

  • dla osób z bólami kręgosłupa – poprzez odciążenie możliwość wykonywania treningu bezboleśnie i bezpiecznie,
  • dla osób z bólami stawów – poprzez odciążenie możliwość wykonywania treningu bezboleśnie i bezpiecznie,
  • dla osób po przebytych urazach tkj. złamania, zwichnięcia, skręcenia (zwiększanie ruchomości unieruchomionych wcześniej stawów oraz
  • wzrost siły unieruchomionych mięśni),
  • dla osób dotkniętych niedyspozycją ze strony układu oddechowego – udział mięśni oddechowych głównych i pomocniczych (astma bez ataków),
  • dla osób dotkniętych niedyspozycją ze strony układu krążenia – ułatwione odprowadzanie krwi żylnej z części obwodowej do centrum,
  • dla kobiet ciężarnych do 6 tygodni przed porodem,
  • dla osób zestresowanych, przemęczonych – korzystny wpływ – endorfiny na psychikę,
  • dla osób starszych,
  • dla osób nie umiejących pływać- korzystny wpływ zajęć na bezpieczne
  • oswojenie się z woda,
  • dla osób z nadwagą,
  • dla osób, które chcą zredukować cellulitis,
  • oraz dla wszystkich osób, które chcą zadbać o lepszą figurę i kondycję fizyczną.

Przeciwskazania

Choroby układu krążenia:

  • niewydolność krążenia sercowo- pochodna,
  • częstoskurcz napadowy o podłożu organicznej choroby serca,
  • migotanie przedsionków, jeżeli jest objaw choroby serca,
  • zaburzenie rytmu na tle bloków przewodzenia,
  • ostre zapalenie mięśnia sercowego,
  • zapalenie wsierdzia lub osierdzia,
  • wady serca wrodzone,
  • zakrzepowe zapalenie żył

Lista wskazań i przeciwskazań powstała dzięki materiałom Szkoły „Open Mind Health & Fitness Idea” www.fitness-om.pl